I made this widget at MyFlashFetish.com.

pengikut2 aku..

Monday, August 30, 2010

... ANNIVERSARY ...


(29/8/2009 - 29/8/2010)

alhamdulillah...
dgn berkat dan restu dr keluarga akhirnya hubungan aku dgn die masih lagi kekal n bahagia...
huhuhu...

spnjg 1 tahun kite b'same nie mcm2 dugaan kn kite dh lalui...
kite b'dua je yg tawu cmne payah nye nk harungi sumer tu kn sayang...

hrp hubungan nie akan kekal hingga ke hujung nyawa kita...
sayang awak sangat2...

terima kasih sbb ajar saya erti cinta yg sebenar... 
♥ awak banyak-banyak... 






sentiase b'same di mana saje walaupun b'jauhan...



Wǒ ài nǐ....





p/s : love u even more.....  




Tuesday, August 24, 2010

... BOIKOT ...

firstly,thanx sgt2 kn owner blog nie...
aku nk share kn dgn korang2 sumer...
sape yg dh tawu tu bgos la.. yg blom tawu tu leyh bace kt bwh nie...
so.,kite try la keyh tok boikot brg2 tersebut...
kalu kite x bwt sape lg...



Boikot Israel : Senarai Nama Barangan dan Sumbangan Mereka Kepada Israel

Berikut adalah senarai Syarikat dan produk mereka serta sumbangan mereka ke rejim Zionis dan Amerika:


Syarikat : Phillip Morris Produk : Rokok dan Makanan Jenama : Marlboro, Virginia Slims, Benson & Hedges, Winston, Gold Coast, Merit, Parliament, Alpine, Basic, Cambridge, Bristol, Bucks, Chesterfield, Collector’s Choice, Commander, English Ovals, Lark, L&M, Players and Saratoga, C? e d’Or, Philadelphia, Polo, Milka, Malabar, Marabou, Prince


Fakta : 12 % keuntungannya adalah untuk Israel, Setiap hari umat Islam membelanjakan USD 800 juta untuk membeli rokok mereka, keuntungan purata 10% atau USD 80 juta sehari. JADI USD 9.6 JUTA DUIT ORANG ISLAM PERGI KE ISRAEL SETIAP HARI


Syarikat : Coca-Cola – McDonalds – Burger King – Pizza Hut ?KFC Produk : Minuman Jenama : Light Coke, Fanta, Sprite, Canada Dry, Crush, Schweppes, Minute Maid, Nestea, Dr. Pepper


Fakta : Sejak 1966 Coca Cola meyokong penuh negara Israel. Coca Cola telah menerima anugerah tertinggi dari kerajaan Israel kerana lebih 30 tahun menyokong mereka serta membantah boikot Liga Arab terhadap Israel.


Syarikat : Nestle Jenama : Kit Kat, Perrier, Libby, Nescafe, Maggie, Buitoni, Nestea, Freskies, Vittel, Pure Life, Nido, Smarties, Lion, Polo, After Eight, Coffee Mate, Nesquik, Aero, Quality Street, Felix (cat food), Crosse & Blackwell, Milkmaid, Carnation, Shreddies, Baci Baby Ruth, Butterfinger, Milkybar, Frutips


Fakta : Syarikat Swiss ini dimilikki 50.1% oleh syarikat Israel, Osem Investments. Pada tahun 2000 mengumumkan untuk melabur berjuta-juta dolar di Israel dalam R & D. Pada tahun Peter Brabeck-Letmathe bagi pihak Nestle menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Netanyahu.


Syarikat : Disney Produk : Disneyland, Euro-Disney, Jenama Disney, Kartun, Filem


Fakta : Pameran Walt Disney Millennium di Epcot Centre Florida menonjolkan Jerusalem sebagai ibu negara Israel. Kos US 8 juta untuk pameran ini dibiayai US 1.8 juta oleh Israel untuk menentukan isi kandungan pameran. Ini adalah kempen Israel menggunakan Disneyland untuk menguasai Jerusalem sepenuhnya.


Syarikat : Delta Galil Industries Ltd. Produk : Pasaraya, Pakaian dan Kasut Jenama : JC Penney , Carrefour Nike, Reebok, Converse, Calvin Klein, Gap, Boss, Ralph Lauren, Banana Republic, Bauer, Wrangler, Dim, Old Navy Dockers, Celio, J. Crew , Caterpillar, Lou Riders, Pryca


Fakta : Syarikat kain terbesar Israel. Pengasasnya Dov Lautman adalah kenalan rapat Presiden Israel ketika itu Ehud Barak.


Syarikat : Nokia Produk : Telekomunikasi, telefon bimbit dan elektronik


Fakta : Nokia melabur begitu banyak di Israel dan memanggilnya PROJEK ISRAEL.


Syarikat : Danone Produk : Makanan, minuman dan biskut Produk : Evian, Alpina, LU Biscuits, Tuc, Volvic, Strauss dairy, Jacob biscuits, Danone yogart, HP foods, LEA & PERRINS, Sant? Galbani, Danao, Danette


Fakta : Pada tahun 1998 Franck Riboud bagi pihak Danone menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Israel, Netanyahu. Anugerah tertinggi negara Israel untuk syarikat yang memperkukuhkan ekonomi Israel. Institut Danone, satu institut Penyelidikan dan Pembangunan telah di tubuhkan di Israel pada tahun1998.


Syarikat : Johnson & Johnson Produk : Kesihatan.


Fakta : Pada tahun 1998 Roger S. Fineon bagi pihak Johnson & Johnson, menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Israel Netanyahu.


Syarikat : Revlon Produk : Kosmetik


Fakta : Jutawan Ronald Perelman yang memilikki Revlaon adalah seorang Zionis. Penyokong kuat Zionis Merupakan pemegang amanah Pusat Simon Wiesenthal Center yang menggunakan Holocaust untuk mendapatkan sokongan Zionisma dan Israel.


Syarikat : AOL Time Warner Produk : Media Elektronik dan Cetak Jenama : ICQ, Warner Bros, CNN, AOL, Times magazine


Fakta : AOL memperuntukkan 30% daripada portfolio keuntungan di Israel. Pada tahun 1998 AOL menerima anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Netanyahu.


Syarikat : IBM


Fakta : Mempunyai 1700 pekerja di Israel. Satu dari 3 syarikat yang disanjung semasa Jamuan Makan Malam Liga Persahabatan Amerika-Israel Untuk Demokrasi pada 25 Jun 2001 bersama Ariel Sharon.


Syarikat : L’Oreal Jenama : Giorgio Armani, Lancome, Biotherm, Garnier, Helena Rubinstein, Donna Karan, Vichy, Cacharel, Maybelline, Redken, La roche-posay, Carson


Fakta : Setelah disaman US 1.4 juta kerana menulis surat pada Liga Arab bahawa mereka menutup kilang di Israel, mereka kemudian malbur dengan begitu banyak di Israel. Kongres Yahudi Amerika amat berpuas hati dengan L? real dan menganggap mereka sahabat akrab.


Syarikat : Intel Produk : Perkakasan komputer


Fakta : Intel adalah penyokong kuat Israel. Pusat pembangunan pertama di luar Amerika didirikan di Haifa pada 1974.


Syarikat : Est? Lauder Jenama : Clinique, Tommy Hilfiger, DKNY, Aramis, Origins, Ko Malone, La Mer, Prescriptives, Bobbi Brown Essentials, Aveda, Jane, MAC Cosmetics, Kate Spade, Fragrances, Stila


Fakta : Pengerusinya, Ronald Lauder, pernah menjadi pengerusi Persidangan Utama Kesatuan Amerika Yahudi. Juga adalah presiden Tabung Kebangsaan Yahudi yang fungsinya ialah untuk menghalalkan pengambilan tanah rakyat Palestin oleh Israel.


Syarikat : News Corporation Produk : 20th Century Fox, Star, SKY, New York Post, National Geographic Channel, News of the World, The Times, The Sun, Nursery World, The weekly Standard, Daily Telegraph, Harper Collins


Fakta : Murdoch’s New Corp. melabur dengan begitu banyak di Israel.Syarikat : Kimberly-Clark Produk : Huggies, Kotex, Kleenex, Scott, ANDREX products Freedom, Scottex Fakta : Pada tahun 1998 Robert P. Van der Merwe , Pengerusi Kimberly Clark , menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Israel Netanyahu, kerana sumbangan mereka dalam membangunkan ekonomi Israel.


LAIN-LAIN SYARIKAT


Syarikat : Procter and Gamble Produk : Kesihatan, sabun, syampu Jenama : Head & Shoulders, Pert Plus, Pentain, Always, Tide, Crest, Pampers, Lux, Palmolive, Camay, Zest, Ariel, Fairy, Signal 2, close up, colgate, Monsieur Propre, Oil of Olaz, Petrol Hahn, Pringles, Sanicroix, Tampax, Tempo, Vicks, Vizir, Yes Swiffer, Ace, Action 500, Bonux, Mr Clean


MARS INC – Bounty, M&M’s, Mars, Snickers, Twix, Uncle Ben’s, Whiskas, Pedigree, Balisto, Brebbies


HASBRO – Parker, Pokemon, Star Wars, Episode I, Monopoly, Brothers, MB, Playskool, Tiger


GILETTE – Braun, Duracell, Gillette, Oral-B, Paper-Mate, Parker, WatermanCOLGATE


PALMOLIVE – Ajax, Palmolive, Tahiti, Axion, Bingo, Fabe, Felire, La croix, Mennen, Murphy, PaicHaagen, Dazs Ben & Jerry, CAMPBELL, Kellogg, Canderel, Levis, Raid, Heinz.


p/s : save GAZA....!!






Monday, August 23, 2010

... BEBAS PALESTIN ....


erm...
xpe pape nk ckp pon sbnr nye...
aku dh buang lagu2 yg lame kt blog nie...
skrg dh msok kn lagu2 bru...
special nye sume nye lagu2 yg ade unsur2 islamic..
sbb skrg nie kt kolej aku tgh ade program 'BERSATU UNTUK PALESTIN'...

jom ar kite sme2 bersatu utk selamat kn saudara2 kite di bumi bergolak PALESTIN tu...
jihad fi sabilillah....



p/s : boikot brg2 ISREAL & USA taw....!!



... FEVER ...


sayang....

i MISS u...










p/s : ♥ u sayang...



Wednesday, August 18, 2010

... FIRST ...


salam...
erm... dh tgh2 mlm bru nk update blog kn...
haish...ape ar nk jdi dgn huda nie.. 
nk bwt cmne... time2 cmni ar bru mood 'R' nie dtg... hahaha..

xde pe pon nk citer sbnr nye...
tdi g kolej ptg.. sbb pg mmg xde kls.. huhu
then kls tu dlm 1 jam je kot...

then blik ar..
sblm kuar kolej ikot pintu blkg tu smpt ar jgk petik2 daun kesum.. hahahha
x snonoh punye bdk...
abes tu dh xde owg.. nk ckp dgn sape kn...
xpe2.. cafe bkak nnti aku ckp dgn tuan punye kebun tu ek... hahaha

so.,buke pose tdi bwt ar ayam masak asam pedas...
waduhh2.. takot nie.. sbb 1st time nk bwt nie... huhu
nseb baek jdi wehh..
mcm mak aku punye je... hahahahaha
t'perasan lebih plak...
tak2... mak punye lg sdap ok... haha





p/s : uwaaa...mau balik umah wooo... sobb2  :(((




Sunday, August 15, 2010

... XOXO ...


sayang...
sweet sgt la YOU nie taw...
nk majok lame2 pon x jdi... hahaha




p/s : always you....!!!



Saturday, August 14, 2010

... LRT Bukit Jalil ...


erm...
tetibe t'igt plak kedai kuih kt LRT Bukit Jalil...
huhu

bkn pe...
smnjak Puduraya tgh renovation nie kne ar naek bas kt bkt.jalil kn...
aku slalu g sne naek LRT... cpt skit smpai...
then,kuar2 je dr stesen tu msti kn nmpk kedai mkn nie...
ade jual kuih muih jgk...
so.,aku msti kn singgah jap...
kuih biase xmo ar bli sbb kt mne2 pon leyh dpt kn...

kuih ape yg aku cari.....????
nie haaaa...



amacam....
ade sape2 yg tawu x..? huhu
nie name nya Wantan Goreng...
tiap kali lalu dpn kedai tu msti aku akn beli kuih nie...
sedap woooo....
rangup je gitu... hehehe

iyela... jarang kn ade owg jual...
kne plak cicah dgn smbal die...
pergh... jilat jari ar... hahaha








p/s : nyum3......




Friday, August 13, 2010

... JUMAAT ...


assalamualaikum...
salam ptg JUMAAT...
erm... x tawu nk tulis ape pon kt sni sbnr nye...
tp ase mcm nk post je... huhu

keyh la kn...
semoga kite sumer dpt meneruskan puase pada ari2 seterus nye dgn lancar...
lpas tuh dh leyh rayer kn... 
tu yg best tuh...
hehe



p/s : baju rayer aku dh siap ke blom ek...? haha



Wednesday, August 11, 2010

... RINDU ...




p/s : i'll be waiting for u....  



... SAYU ...


assalamualaikum w.b.t....
salam ramadhan kpd semua umat Islam seluruh dunia...
jln kn ibadat puase dgn penuh ikhlas yee...

erm...
ari nie Johor dpt cuti sbb ari pertama puase...
so.,dok umh je ar ari nie...
jam dh pkul 1 ptg..
tp cuaca kt luar dh pkul 6 ptg...

gelap dh nie...
mcm dh nk hujan je..
uwaaa...
sayu je ase skrg nie...
t'igt sume kenangan2 pose mase dulu2...
smbil tgh lyn lagu Pondok Kecil plak tuh...
mmg ar b'double2 sayu kn...
huuuuuuuuuuu....





p/s : i miss u ABAH.... :(((







Tuesday, August 10, 2010

... MISS U ...


erm...
mlm nie kite same2 dgr pengumuman puase kt tv ek...
aku mcm leyh tgk ar plak... huuu
rindu plak nk tgk muke uncle yg bwt pengumuman tuh... hehehe

t'igt dulu2 mse zmn sklh2 lg...
lpas je pengumuman tuh trus contact kwn2 yg laen...
ajak g terawih same2...
sumer kumpul kt umh aku... sbb umh aku paling dkt dgn surau... huhu
lpas tuh bwt 8 rakaat je plak tuh... biase ar... mse bdk2 mls nk bwt byk2.. (x baek btol).. hahaha

rinduuuuuuuuuuuu nye kt mse lalu...
rindu bukak pose rmai2 dgn family,
rindu nk terawih dgn kwn2,
rindu nk maen MERCUN... hahaha




p/s : insyaallah... thn dpn dpt pose full kt umh... yeay...!! :))))



Monday, August 9, 2010

... FADHILAT SOLAT SUNAT TERAWIH ...


alhamdulillah...
bersyukur pada ALLAH s.w.t kerana masih memberi kite umur yg pnjg...
dpt la kite menjalankan ibadat puasa dlm bulan yg penuh dgn keberkatan nie...

dulu2 mse dok kt umh rajin ar g solat terawih...
umh pon dkt je dgn masjid...
skrg nie ssah skit nk g la...
insyaallah...
hrp ramadhan kali nie leyh nk perbanyakkan terawih...

nie nk kongsi skit...
Fadhilat Solat Sunat Terawih...
thanx kt kwn aku 'NINA SHARIZAN' sbb share...

ase nye ramai pon yg dh tawu kn...
tp xpe la... ape salah nye kalu kite bace lg kn...


                                    
Sayidina Ali Abi Talib r.a telah meriwayatkan sebuah hadith daripada Rasulullah s.a.w tentang jawapan Baginda s.a.w ketika ditanya oleh para sahabat mengenai fadhilat dan kelebihan Solat Tarawih pada setiap malam dalam bulan Ramadhan. Baginda s.a.w bersabda (maksudnya):

Malam Pertama
Diampuni dosa-dosa orang yang beriman sebagaimana bayi yang baru dilahirkan

Malam Kedua
Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua-dua ibu bapanya

Malam Ketiga
Para malaikat di bawah ‘Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, dan mendoakan agar Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka

Malam Keempat
Memperolehi pahala sebagaimana pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran

Malam Kelima
Dikurniakan pahala seumpama pahala orang-orang yang menunaikan solat di Masjidil Haram, Masjid Madinah dan Masjid al-Aqsa

Malam Keenam
Dikurniakan pahala seumpama pahala malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah berdoa agar diampunkan dosa-dosanya

Malam Ketujuh
Seolah-olah dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta membantunya menentang Fir’aun dan Hamman

Malam Kelapan
Dikurniakan pahala sebagaimana pahala yang dikurniakan ke atas Nabi Ibrahim a.s

Malam Kesembilan
Dikurniakan pahala serta diangkat ibadahnya seperti Nabi Muhammad s.a.w

Malam Kesepuluh
Dikurniakan ke atasnya kebaikan hidup di dunia dan akhirat

Malam Kesebelas
Meninggal dunia di dalam keadaan seperti ia baru dilahirkan

Malam Kedua Belas
Dibangkitkan di akhirat di dalam keadaan mukanya bercahaya

Malam Ketiga Belas
Dibangkitkan di akhirat di dalam keadaan aman dari sebarang kejahatan dan keburukan

Malam Keempat Belas
Malaikat-malaikat akan datang menyaksikannya, serta Allah S.W.T tidak akan menyesatkannya

Malam Kelima Belas
Para malaikat yang memikul ‘Arasy dan Kursi akan bersolawat dan memohon agar Allah S.W.T mengampunkannya

Malam Keenam Belas
Allah S.W.T menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga

Malam Ketujuh Belas
Allah S.W.T menulis baginya pahala sebanyak pahala para nabi-nabi

Malam Kelapan Belas
Malaikat akan menyeru, “Wahai hamba Allah! Sesungguhnya Allah S.W.T telah redha ke atasmu dan ke atas kedua-dua ibu bapamu.”

Malam Kesembilan Belas
Allah S.W.T akan meninggikan darjatnya di dalam syurga Firdaus

Malam Kedua Puluh
Allah S.W.T mengurniakan ke atasnya pahala sekelian orang yang mati shahid dan orang yang soleh

Malam Kedua Puluh Satu
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah mahligai di dalam syurga daripada cahaya

Malam Kedua Puluh Dua
Ia akan dibangkitkan pada hari kiamat dalam keadaan aman dari sebarang huru-hara pada hari tersebut

Malam Kedua Puluh Tiga
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah bandar di dalam syurga daripada cahaya

Malam Kedua Puluh Empat
Dikurniakan ke atasnya pahala dua puluh tahun beribadat

Malam Kedua Puluh Lima
Dilepaskan dari seksaan kubur

Malam Kedua Puluh Enam
Dikurniakan ke atasnya pahala empat puluh tahun beribadat

Malam Kedua Puluh Tujuh
Dikurniakan ke atasnya kemudahan melintasi titian sirat seperti kilat

Malam Kedua Puluh Lapan
Allah S.W.T menaikkan kedudukannya seribu darjat di akhirat

Malam Kedua Puluh Sembilan
Dikurniakan ke atasnya pahala seribu haji yang mabrur

Malam Ketiga Puluh
Allah S.W.T memberikan penghormatan kepadanya dengan Firman-Nya, “Wahai hambaku, makanlah segala jenis buah-buahan yang engkau ingini untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama Salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w yang bernama Al-Kauthar.”


 semoga kita sama2 dapat menikmati barokah ramadhan tahun ini lebih dr tahun sebelumnya dan moga puasa kita kali ini diberkati ALLAH s.w.t. Assalammua'laikum. ^_^

                                                       


... KALI NIE JADI ...

nie sambungan dr projek piza tdi... huhu
mmg ase kne bwt 1 lg resepi... sebab bwt piza tu aku x minat sgt...

so.,pkir punye pikir...
bwt la PUDING KARAMEL nie lg....
nie la projek menyepah kn dapor aku yg t'akhir sebelum aku blik jb....
nseb baek kt jb nie 1 alat pon xde...
kalu x mmg dh jdi mangsa aku ar... hahahaha

sblm nie aku bwt jgk puding nie...
tp gula die tu mcm hangus skit sbb x tawu cmne nk agk tok msak gula tuh...
so.,kali nie aku dh tawu cmne...
tu yg jdi tu...
ase pon mmg la sgt SODAPPPPPPPPPPP... hehehe

siap ade request dr kakak aku lg...
swoh bwt puding nie time rayer nnti...
bg tetamu mkn... 
hah..! boleh2... tp ko support beli telur ar.... hahahahah


resepi amik dr SINI.... 


   
suke giler tgk puding nie mse dh t'balik kn tuh... huhu


             
waduhhh2... terliur sudah aku... msti mse aku bwt entry nie puding tu dh abes... uwaaaa..


         
             
mkn sejuk2 mmg sedap giler ar... x cukup sepotong... hehehe...



p/s : rindu nk bwt kek lg.... 



... PIZZA COMEI ...

okey....
nie xtvt ari sabtu lepas...
mak aku ar suwoh bwt pizza nie...
aku bkn x suke... tp kalu nk bwt piza nie leceh skit ar...
byk keje nk kne bwt...

bab bwt adunan doh tu mmg aku bg kt kakak aku ar...
x pndai aku kalu nk kne gune yis nie...
kang kembong semacam plak jadi nye... hahaha

kt bwh nie bhn2 yg aku gune....
pkai ape yg ade je...
dh lme beli... tp mls je nk bwt... huhuh



gune yg dlm tin je... ape ntah name die... hahaha


sayur cmpur... x suke giler kacang yg wrna hijau tuh... hehehe


sosej


nenas + cendawan butang (dlm tin aje)


nie plak oven bru yg mak aku beli awl thn nie... best taw... leyh jdi breadmaker jgk... bkr ayam pon boleh..
mcm2 roti leyh bwt... siap bg dgn buku resepi lg...


tu bekas breadmaker die... best2... aku je belom teror gune oven nie lg... dh pndai nnti abes ar aku keje kn... hahaha


nie la die piza comei... hahahaha
mkn pnas2 mmg x cukup seketul... kahkah...




p/s : rindu nk bwt kek kt umh lg.... sobb3... :((((



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...