I made this widget at MyFlashFetish.com.

pengikut2 aku..

Friday, August 6, 2010

... WARNE = KALER ...


wahhh...!!
apsal tetibe rajin plak aku nk bwt post byk2 nie... heheheh



xde ar...
saje je nk share2 skit dgn korang sumer...
ape warna yg sesuai utk diri dr ari ISNIN sampai AHAD...
korang msti x tawu kn... kalu yg dh tawu tu pon leyh baca jgk... hehehe...



- ISNIN (WARNA PUTIH) -

- warna putih adalah warna perangsang Kelenjar Pineal dan Kelenjar Pitutary. Warna putih akan diserap oleh saraf sekiranye tubuh berada dlm keadaan hening. Biasa nye, mereka yg tdk mendapat wrna perangsang ini akan merasa malas utk ke tempat kerja setiap hari Isnin...





- SELASA (WARNA PINK) -

- warna pink ialah warna kasih sayang dan menyamai dengan vibration bahagian Thalamus. Mereka yg mengalami migrain akan merasa kelegaan setiap hari Selasa. Dengan berpakaian pink, kuasa pujukan terhadap anak atau pelajar yg degil bertambah kuat. Begitu juga pujukan terhadap pesakit atau orang yg ingin membunuh diri. Elakkan memakai pakaian merah utk memujuk kerana mereka akan menentangnya dgn serta merta dan akan meneruskan hasratnya utk membunuh diri dgn sekelip mata.





- RABU (WARNA BIRU) -

- warna biru ialah warna perangsang kelenjar Tyroid. Biru ialah warna yg menjadikan gelombang dalam bentuk bunyi lebih resonan. Pada ari Rabu. didapati kicauan burung lebih merdu. Oleh itu, ari Rabu ialah ari yg paling sesuai utk berucap, berkata-kata, berhujah, bersidang, bermesyuarat, berpidato dan sebagainya.





- KHAMIS (WARNA KUNING & OREN ) -

- warna kuning ialah warna rangsangan sistem penghadaman dan warna oren ialah warna kesuburan, hormon dan sistem reproduksi. Kemuncak warna kuning ialah sepanjang siang hari. Warna oren merangsang sistem kesuburan lelaki dan wanita. Oleh itu, ari Khamis ialah hari yg terbaik utk merancang zuriat yg sihat (okeyh..!! yg nie utk dh kawen saje taw..!)



- JUMAAT (WARNA HIJAU) -

- hijau ialah tahap vibration yg menyamai tenaga yg merangsang fungsi Jantung dan Paru-paru. Hari Jumaat ialah ari yg sesuai utk menjalankan senaman pernafasan, bersenam dan beriadah di taman. Senaman pernafasan yg di lakukan pd ari Jumaat akan memberi kesan menakjubkan berbanding hari-hari yg laen.





- SABTU (WARNA MERAH) -

-merah ialah warna yg menyamai vibration bahagian Usus, Otot, Darah, Tulang dan Saraf. Hari Sabtu ialah hari yg paling sesuai utk keluar bersosial, berjumpa rakan-rakan dan saudara mara.




- AHAD ( WARNA HITAM)

- tenaga spektrum pada hari Ahad adalah menyamai pd ari Isnin.
perbezaan nye ialah gerakan zarah pd ari Ahad didapati lebih tertumpu kpd sesuatu kawasan berbanding dgn semua ari yg lain di mana pergerakan zarah adalah rawak. Gerakan zarah dlm atmosfera amat pelik kerana menyamai keadaan zarah dalam air. Gabungan semua warna dlm udara akan membentuk warna putih, tetapi gabungan semua warna dlm air membentuk warna kegelapan atau hitam. Oleh itu, hari Ahad ialah hari terbaik dan sesuai utk beristirehat.





p/s : x slah kn nk kongsi info..? huhu






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...