I made this widget at MyFlashFetish.com.

pengikut2 aku..

Sunday, November 21, 2010

... RUMAH TANGGA ...


salam...

erm.. sebenar nya hari jumaat lepas mak, abang, kakak ipar and mentua abang aku bertolak pegi Bandung..
kalau nak ikut jadual asal dieorang pegi sana 10 November yang lepas.. tapi masa tu tengah kecoh2 pasal Gunung Merapi yang meletus tu so flight dieorang kena postpone.. paling lewat selama 3 bulan.. aku pon memang risau jugak lah kan kalau dieorang pegi jugak ikut jadual asal tu.. tapi sebab keadaan kat sana macam dah stabil sikit so AirAsia pon cakap dieorang dah boleh naek flight...

dieorang punye flight jumaat lepas pukul 9.40 pagi.. so.,dalam pukul 7 pagi dieorang dah gerak dari rumah nak ke KLIA... dieorang balik esok.. hope sumer nya selamat lah kan..
bila mak dah pegi Bandung nie macam biasa lah kan sume kerja rumah di serah kan kat aku.. sebab 2 orang kakak aku tu keje.. so.,kene lah aku buat keje2 rumah nie termasuk lah jaga 3 orang anak buah aku tu...
tiga3 tu lelaki ok..! biasa lah kan bile budak lelaki nie dieorang mesti lah macam nakal sikit kan.. macam2 kerenah.. bergaduh lah, menyakat lah.. sampai berbenjol2 bagai... pening kepala aku nie.. 

tugas2 basuh baju, sidai baju, sapu sampah, masak memang lah aku kene buat ari jumaat tuh... takkan nak suruh abang ipar aku masak pulak kan walaupun die bab masak2 nie memang power... aku pon kene lah tunjuk jugak kan skill memasak aku.. kahkahkah...

nak tawu ape yang aku masak..?

tadaaaaaaaa....

 ayam goreng oat..

senang giler kan.. korang sumer mesti tawu kan macam mana nak masak.. kalau yang tak tawu tu meh sini aku tunjuk sikit... ape yang kene ade mesti lah ayam kan.. kalu xde ayam ganti dengan udang pon sodaaaap.. huhu.. lepas tu gaul kan je ayam tu dengan garam and kunyit.. dah tu pecah kan sebiji telur then celup kan ayam dalam telur tadi.. lepas tu golek2 kan lah dalam oat then goreng sampai masak.. api jangan besar2 taw.. bukak yang paling kecik... dah siap...! huhu

"abang ipar aku siap tapau 3 ketul ayam nie bawak g tempat keje die.. bangga aku.. hahaha"


 sayur kacang panjang masak sos tiram..

bahan2 pun aku maen campak2 je... tumis bawang merah, bawang putih and cili merah sampai naek bau.. lepas tu masuk sos tiram, garam, kicap dengan air sikit.. masuk pulak fish cake tu kalau suke.. then masuk kacang.. gaul2 sampai masak dah siap...

licin weyh budak2 nie makan.. naseb baek cukup.. lepas tu aku bawak dieorang sumer g Giant sebab aku nak beli barang2 untuk perap kan daging korban.. aku nak buat daging bakar.. nyummy.. huhu




p/s : practice nak jadi suri rumah tangga... hikhikhik...


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...